Λεβίδου & Βλαστός (επιμ.): Revisiting the Past, Recasting the Present Προβολή Μεγαλύτερου

Συνδεδεμένοι μόνο

Λεβίδου & Βλαστός (επιμ.): Revisiting the Past, Recasting the Present

ISBN 978-618-80006-1-2

Νέο

Λεβίδου, Κατερίνα & Βλαστός, Γιώργος (επιμ.) 
Revisiting the Past, Recasting the Present: The Reception of Greek Antiquity in Music, 19th Century to the Present 
Conference Proceedings 

[Επιστρέφοντας στο παρελθόν, αναδιαμορφώνοντας το παρόν: Η πρόσληψη της ελληνικής αρχαιότητας στη μουσική από τον 19ο αιώνα έως σήμερα
Πρακτικά συνεδρίου (στα αγγλικά) 

ISBN: 978-618-80006-1-2 
Σελίδες: 336 
Τιμή: 0 € / e-book (pdf) διαθέσιμο για δωρεάν καταφόρτωση. 
Παρακαλούμε, επιλέξτε πρώτα "Προσθήκη στο καλάθι" και, στη συνέχεια, ακολουθήστε τις αναγραφόμενες οδηγίες. 

Περισσότερες λεπτομέρειες

0,00€

Φύλλο δεδομένων

Συγγραφέας test

Περισσότερες πληροφορίες

TABLE OF CONTENTS


Ι. ON STAGE AND SCREEN

ANASTASIA SIOPSI
Ancient Greek Images in Modern Greek Frames: Readings of Antiquity in Music for Productions of Ancient Dramas and Comedies in Twentieth-Century Greece

MANOLIS SEIRAGAKIS
Rebetiko and Aristophanes: The Music Composed by Theofrastos Sakellaridis for The Ecclesiazusae (1904, Nea Skēnē, Athens, Greece)

ANDRIANA SOULELE
Writing Music for Ancient Greek Tragedy’s Stagings in France and in Greece in the Twentieth Century: The Use of the Voice in Pierre Boulez’s Orestie (1955) and Jani Christou’s The Persians (1965)

NICK POULAKIS
Spotting Amazons, Scoring Demigods: Television, Music and the Reception of Greek Antiquity


ΙΙ. CHOREOGRAPHING THE PAST

GEORGIA PETROUDI
Maurice Ravel’s Daphnis et Chloé: Surpassing Obstacles

DOMINIQUE ESCANDE
The Classical Ideal Revisited: Albert Roussel’s Bacchus and Ariadne, Op.43


IΙΙ. FEMALE FIGURES IN THE OPERA

JAMES WILLIAM SOBASKIE
The Audacity of Pénélope: A Modern Reimagination of Homer’s Heroine

ISAVELLA STAVRIDOU
The Transformation of Antique Mythical Female Figures in Early Twentieth-Century Opera


IV. LITERARY PERSPECTIVES

ANA STEFANOVIĆ
Berlioz’s LesTroyens: Nostalgia for the Antique Past

CHRISTOPH FLAMM
Masks and Realities: Greek Mythology in Russian Symbolism


V. THEORY AND PHILOSOPHY

AGAMEMNON TENTES
Archaic Modes’ of Receiving Antiquity by the Great Theōrētikon of Music by Chrysanthos from Madytos

ANA PETROV
A Dionysian Aspect of Rationalisation in Music. A Trace of Nietzsche in Max Weber’s Musikstudie


VI. ECHOS IN GREEK FOLK MUSIC

MARIA HNARAKI
Zeus Performed: Greek Mytho-Musicologies

HARIKLEIA TSOKANI–HARIS SARRIS
Cyclicity in Ecstatic Experience: Neo-Platonic Philosophy and Modern Practice


VII. MODERN GREEK RECEPTIONS

ALEXANDROS CHARKIOLAKIS
The Promethean Myth as a Political Statement

DEMOSTHENES FISTOURIS
The Opera Amphitryon by Georgios Sklavos: A First Musical Analysis

VALIA CHRISTOPOULOU
Modernism and Greek Antiquity in the Work of Yorgos Sicilianos

MAGDALINI KALOPANA
The Reception of Greek Antiquity in the Music of Dimitris Dragatakis


VIII. INSPIRING EASTERN EUROPE

ANNA DALOS
Nausicaa, Sappho and Other Women in Love: Zoltán Kodály’s Reception of Greek Antiquity (1906–1932)

ÁKOS WINDHAGER
Pan Goes Marching in Style Hongrois: An Intertextual Analysis of The Death of Pan by Edmund Mihalovich

SRĐAN ATANASOVSKI
Imagining the Sound of the ‘Serbian Sparta’

MELITA MILIN
Approaches to Ancient Greek Mythology in Contemporary Serbian Music: Ideological Contexts